wie heeft er een tip

• jan

hallo mijn vrouw word steeds minder in bed vroeger had ze nog wel eenseen lekkere uitspatting maar

ze word steeds minder vind ik

ik probeeer het spannend te houden door allerlij dingen maar tervergeefs

als ik haar zelf laat vingeren wat ze erg lekker vind vraag ze nooit of ik mij af wil trekken

wie heeft er een top

groetjes uit de zaanstreek

• Etienne

Hoi Jan,

Nouja, ik weet je leeftijd en die van je vrouw niet. Maar vaak zijn vrouwen eerder klaar met seksuele gevoelens dan mannen, wat de leeftijd betreft althans. Natuurlijk zijn er excessen en uitzonderingen.

Er zijn vrouwen die op hun 35ste al geen zin meer hebben, ouderschap en bevallingen spelen dan ook mee. Of bv een drukke baan. Maar er zijn ook vrouwen die ver na hun vijftigste nog erg actief zijn.

Mijn tip is: je kan een vrouw gelukkig niet dwingen. Als ze geen zin heeft is dat nu eenmaal zo.

Als ze sex met je heeft alleen om jou een plezier te doen is het voor jou ook niet fijn. Dus ga op zoek naar een andere bedpartner, en als de relatie het toelaat kan je dit met je vrouw bespreken. Liefde is meer dan sex alleen en als zij jou je genot gunt, maar niet ten koste van zichzelf zal ze het misschien wel toejuichen dat je je heil elders zoekt.

Maar koester je vrouw, bemin haar, geef haar niet het gevoel dat ze op de tweede plek staat, maar juist op de eerste.

Maar zorg dat je zelf aan je gerief komt, een gefrustreerde echtgenoot is voor niemand fijn. Liefde en sex scheiden is een leerproces, maar het kan best.